بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» ذهنتان را از کلمات خالی کنید

ذهنتان را از کلمات خالی کنید

به کلمات ذهنتان اجازه ی خروج دهید


کلمات و جملاتی در ذهنم پنهان شده اند که گاهی اوقات آزارم می دهند و آن چنان خودشان را بر دروازه ی ذهنم می کوبند تا مجالی برای آزاد شدن از ذهنم پیدا کنند. گاهی به فریادها و خواهش های کلمات تلنبار شده ی ذهنم توجهی نمی کنم.


اما گاهی به کلماتی که خودشان را به دروازه ذهنم چسبانده اند، اجازه ی خروج می دهم تا خودشان را روی صفحه ی مانیتور یا کاغذهای سفید نمایان کنند و آزادانه، به رقص درآیند. همان کلماتی در ذهن ناخودآگاهم در تردد هستند و منتظر فرصتی برای ابراز خودشان هستند.


گاهی باید بیندیشم و تا بتوانم بنویسم اما گاهی با اولین کلماتی که می نویسم، کلمات بعدی پشت سر هم صف می کشند تا در تولید و خلق نوشته ای تازه، سهیم باشند.


پشت هر سکوت، کلمات و جملاتی نهفته شده است. همان کلماتی که انسان را به فکر فرو می برند، اگر بر روی کاغذ و مانتیور، خالی شوند، می توانند، فضای بیشتری برای تولید کلمات جدید در ذهن ایجاد کنند و آن وقت است که ذهن آرام آرام شروع به تولید کلمات و جملات جدید با موضوعات تازه می کند و کارخانه ی جمله سازی ذهن، پیشرفته تر و گسترده تر می شود.


شاید گاهی اوقات از چیدن کلمات ذهن در کنار هم به چرندیات محض برسیم، اما در ادامه و از دل همین چرندیات هم می توان به ایده ها و جملاتی ناب دست پیدا کرد. فقط کافیست جلوی برون ریزی کلمات را نگیریم. و آن وقت است که بعد از مدتی خودمان، از خلق جملات تازه و متنوع، شگفت زده خواهیم شد.


زمانی که احساس کردیم مغزمان از هجوم کلمات در حال منفجر شدن هستند، با کمک کاغذ و قلم یا حتی گوشی موبایل، کلمات را بدون جدا کردن و گزینش از ذهنمان خارج کنیم، تا علاوه بر آرامش ذهنی، بتوانیم به موضوعات تازه ای برای نوشتن دست یابیم.    


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


روی خواسته هات هیپنوتیزم شو! (80% تخفیف+هدیه ویژه) روی خواسته هات هیپنوتیزم شو! (80% تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده