دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معرفی کتاب مسخ

معرفی کتاب مسخ

معرفی کتاب مسخ نوشته ی فرانتس کافکا


تصور کنید یک روز صبح که از خواب بیدار می شوید و چشمانتان را باز می کنید، متوجه می شوید که بدنتان تبدیل به یک حشره شده است. ممکن است وحشت زده و نگران شوید و حتی قادر به بلند شدن و تکان خوردن از روی تخت خواب خود نباشید.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟
این داستانی است که فرانتس کافکا در کتاب مسخ بدان پرداخته است. جوانی که یک روز صبح بعد از بیدار شدن متوجه می شود، بدنش تبدیل به یک حشره شده است. اما با وجود این که بدنش تغییر شکل داده و قادر به حرکت دادن خود نیست، مسئله ای که ذهنش را درگیر کرده، این است که چگونه خود را به موقع به محل کارش برساند و نگران از دست دادن شغلش است.


شاید این همان مسئله ای باشد که خیلی از ما انسان ها بدون این که خودمان متوجه آن باشیم درگیرش هستیم. آن چنان خود را درگیر هنجارهای اجتماعی و کار کرده ایم که هویت اصلی خودمان را فراموش کرده ایم.


چه بسا با کوچکترین اتفاقی که در زندگی مان بیفتد، بیشتر نگران از دست دادن موقعیت اجتماعی و شغل خودمان هستیم تا نگران از دست دادن و فراموش کردن خودمان.

از سوی دیگر وقتی شخصیت اصلی داستان کارکردش را از دست می دهد و دیگر برای خانواده و جامعه منفعتی ندارد به تدریج مورد بی اعتنایی خانواده و اطرافیان خود قرار می گیرد و منزوی می شود.

اما با تمام این اتفاقات تلخ و ناگریز، جوان هنوز دارای عواطف و احساسات است.


شاید کافکا در داستان مسخ قصد داشته حقیقت های تلخ زندگی را در داستانی تخیلی بیان کند، حقیقت هایی که گاه انسان ها فراموش می کنند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده