دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» برای بهتر شدن حالتان فعال باشید

برای بهتر شدن حالتان فعال باشید

برای رهایی از حال بد، فکرتان را منحرف کنید و اقدامی کوچک انجام دهید


سالهای خیلی دوریست که به دنیا آمده ام اما هنوز به طور کامل و صحیح توان برخورد با مشکلات و چالش های زندگی را پیدا نکرده ام. نمی دانم مشکل از من و تغییر عادات و رفتارهایم است یا از روزگار و زندگی و مشکلات تازه و جدیدی که در شکل های مختلف و در زمان های متفاوت به طور غافلگیرانه آشکار می شوند.

به هر حال این رویه، رویه ی مثبت و قابل قبولی نمی تواند باشد زیرا نمی توانم به طور واضح و دقیق، موقعیتم را شناسایی کنم. یکی از پیامدهای مثبت گیر افتادن در چنین تله ای، البته به شرط آگاهی، تلاش برای رهایی و نجات یافتن است. تلاشی که گاه منجر به رهایی و آزادی نمی شود و گاه راه حل های تازه ای در برابر انسان باز می شود و مسیر تازه ای نمایان می شود.


در موقعیت سرگردانی و بلاتکلیفی، دست روی دست گذاشتن می تواند باعث بسته و محدود شدن بیشتر در تله باشد. شاید انجام دادن یک فعالیت و حرکتی حتی به ظاهر بی فایده، نتایج مثبتی داشته باشد. تلاش های بی فایده و بدون نتیجه شاید بتواند انسان را متوجه این نکته بیاندازد که بهتر است در جهتی مشخص و با هدفی مشخص اقدامی انجام دهد و بدین منظور سعی خواهد کرد تلاش هایش هوشمندانه و دارای یک هدف مشخص باشد تا آرام آرام نشانه های پیروزی و موفقیت خودشان را نشان دهند.

برای نجات از حال بد شاید لازم باشد یک اقدامی هر چند کوچک انجام دهیم و سعی کنیم برای چند دقیقه یا چند ساعت به مشکل پیش آمده فکر نکنیم و ذهنمان را به سمت موضوعات دیگر منحرف کنیم، تا در فرصتی مناسب تر با آرامش خیال بتوانیم برای رفع یا مقابله با مشکل پیش رو، تصمیم درست بگیریم.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

قدم زدن و پیاده روی، خواندن کتاب های مورد علاقه و نوشتن از جمله کارهایی است که در مواقعی که احساس می کنیم، حالمان مساعد نیست و توان و حوصله انجام هیج کاری را نداریم، انجام دهیم تا حالمان بهتر شود.


نظرات
arrow سارا
عالی بود
پاسخ ادمین
ممنون از همراهی تون
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده