دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» هر کتاب و هر داستان درس‌های زیادی برای گفتن دارد

هر کتاب و هر داستان درس‌های زیادی برای گفتن دارد

با خواندن هر کتاب و داستانی وارد زندگی تازه‌ای می‌شویم


قدم گذاشتن در دنیای داستان‌ها و کتاب‌ها و غرق شدن در ماجراهای واقعی و تخیلی، باعث گسترش وسعت دید و نگاه آدم می‌شود. در دنیای داستان‌ها و قصه‌هاست که انسان جسارت پیدا می‌کند و تعصب کورکورانه را کنار می‌گذارد. در دنیای داستان‌هاست که انسان یاد می‌گیرد برای آرزوها و رویاهایش ارزش قائل شود و خودش را فراموش نکند.


در دنیای داستان‌ها و قصه‌هاست که انسان می‌آموزد به تمام دنیا و موجودات عشق بورزد. در دنیای داستان‌ها و قصه‌هاست که انسان درد و رنج را لمس می‌کند و برای تمام موجودات آرزوی آرامش و خوشبختی می‌کند.


با خواندن هر داستان و کتابی حتی اگر تخیلی باشد، می‌توانیم نکته‌های زیادی یاد بگیریم. اگر خوب نگاه کنیم و با دقت به داستان گوش دهیم، متوجه می‌شویم که در دل هر داستان و قصه، درس‌های بسیاری است که شاید در هیچ کتاب و مدرسه‌ای پیدا نشود.


وقتی به اقیانوس بی‌کران کتاب‌ها و داستان‌ها وارد بشویم و به عمق این اقیانوس راه پیدا کنیم با تصاویر شگفت‌ انگیز و گنج‌های بی‌نظیری روبرو خواهیم شد که نتیجه‌ی دستاوردهایمان از این اقیانوس بی‌کران تا سال‌ها در زندگی‌مان باقی خواهد ماند.


انسان هیچ وقت نمی‌تواند تمام زندگی‌ها و تمام تجربه‌ها را درک کند ولی با خواندن کتاب‌ها و داستان‌ها است که می‌تواند عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین و غمگین‌ترین و شادترین و آموزنده ترین و خاص‌ترین زندگی‌ها را از نزدیک ببیند و درک کند.


هر کتاب و هر داستان شخصیت‌های مختلفی دارد و ما قدم به قدم با شخصیت‌های داستان حرکت می‌کنیم و شاید با یکی از شخصیت‌ها بیشتر انس بگیریم و نگران آینده‌اش باشیم و کنجکاوانه به خواندن سرنوشتش ادامه دهیم. با او بخندیم، با او گریه کنیم، با او خشمگین شویم، با او تنهایی را احساس کنیم، با او بترسیم و با او شکست بخوریم و پیروز شویم. و وقتی داستان به پایان می‌رسد می‌گوییم ای کاش این داستان به این زودی‌ها تمام نمی‌شد.

همه‌ی داستان‌ها به آخر می‌رسند و تمام می‌شوند اما درس‌هایی که هر داستان و کتابی از خودش باقی می‌گذارد برای همیشه باقی خواهد ماند.


نظرات
arrow فاطیما افشار
مثل همیشه عا۴
پاسخ ادمین
ممنون از نگاه زیباتون
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده