خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» باورها زندگی ما را می‌سازند

باورها زندگی ما را می‌سازند

توانستن یا نتواستن بستگی به باور ما دارد


جهان هستی به سرانجام رساندن باورهای ما را می‌خواهد پس تمام تلاش خود را می‌کند تا به آن‌چه باور داریم برسیم. و شاید به همین خاطر است که گفته‌اند اگر باور کنی موفق می‌شوی یا باور کنی شکست می‌خوری، در هر صورت درست فکر کردی.


باور به بودن و رسیدن یا باور به نبودن و نرسیدن حاصل یک روز و یک شب نیست، باورها در طی روزها و هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها در ذهن ما نفوذ می‌کنند و تبدیل به بخش جدایی ناپذیر فکر و ذهن ما می‌شوند.


زمانی که باورهایمان در حال شکل‌گیری هستند، شاید از درست و اشتباه بودن‌شان اطلاعی نداشته باشیم و به سبب دوستان و خانواده و اطرافیان خود که آنان را دوست داریم و باور داریم، به هر آن‌چه که می‌گویند و به آن اعتقاد دارند، ما نیز باور کنیم.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


بذر باورهایمان توسط اطرافیان در ذهن و مغز ما ریخته شده‌اند و حالا جایشان را در مغز ما تثبیت کرده‌اند. اما می‌شود به آرامی و با احتیاط بذرهایی که اکنون مانند علف‌های هرز برای زندگی‌مان ضرر دارند را از بین ببریم و جای آن‌ها بذرهای بهتر و زیباتری برای پرورش قرار دهیم.


رهایی از باورهای اشتباه شاید کاری سخت و طولانی باشد اما غیر ممکن نیست. باید با تامل و تفکر کافی، باورهای خودمان را شناسایی کنیم و سپس با مطالعه و تحقیق باورهای درست و اشتباه خودمان را از هم متمایز کنیم.

باورهای درست خود را قوی‌تر و نیرومندتر بسازیم و برای پاک کردن باورهای اشتباه خودمان و جایگزین آن با باورهای درست، دست به اقدام بزنیم. باورهای ما آن‌قدر می‌توانند نیرومند و قوی باشند که در صورت تکرار آن در ذهن خودمان به همان سمت و سو خواهیم رفت. یعنی یا دست روی دست می‌گذاریم یا اقدام می‌کنیم.


باید سعی کنیم باورهایی که ما را محدود می‌کنند را شناسایی و اصلاح کنیم و جایش را با باورهایی که ما را به جلو سوق می‌دهند و وادار به حرکت می‌کنند، تغییر دهیم. هر شخص باید باورهای مثبت مخصوص به خودش را داشته باشد. باورهایی که دیگران به ما االقا می‌کنند شاید مناسب شخصیت و روحیه‌ی ما نباشد. هرفرد باید باورهای مناسب خودش را کشف و به مرور در ناخودآگاهش آن را ثبت و ضبط کند تا بتواند بر اساس همان باورها سبک زندگی مناسب خودش را تشکیل دهد.


گاهی ممکن است شرایط بیرونی تا حدودی مساعد باشد اما عدم باور به توانایی‌های خودمان یا باور به این که شایستگی لازم را نداریم، باعث می‌شود که اقدام و حرکت لازم را انجام ندهیم. برای حرکت کردن و اقدام ابتدا باید خودمان و توانایی‌هایمان را باور کنیم و باورهایی که باعث انگیزه و حرکت ما می‌شوند را در ذهن‌مان نهادینه کنیم.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده