خرید از سراسر دنیا


» برای کتاب خوان شدن با لذت مطالعه کنید نه از روی عادت

 برای کتاب خوان شدن با لذت مطالعه کنید نه از روی عادت

 برای کتاب خوان شدن با لذت مطالعه کنید نه از روی عادت

وندی گریسلود استاد جامعه شناسی دانشگاه نورث وسترن ایالت ایلینویس آمریکا با توجه به تحقیقاتی که انجام داده، معتقد است مردم آمریکا در قرن اخیر نسبت به قرن گذشته، کمتر به کتاب خواندن تمایل دارند که مهم ترین دلیل آن تلویزیون است.

او همچنین اعتقاد دارد گرچه تحصیلات دانشگاهی و شهرنشینی و روستانشینی در کتاب خواندن تاثیر دارد ولی شخصیت افراد، مهمترین عامل در کتاب خوان شدن افراد است.

دانیل ویلینگهام استاد روان شناسی دانشگاه ویرجینیا، نیز می گوید احتمال این که افراد درون گرا، خوره ی کتاب شوند بیشتر است.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

ویلینگهام معتقد است افرادی که از کودکی در خانه هایی پر از کتاب بزرگ شده باشند و مطالعه کتاب به عنوان یک لذت مطرح باشد نه یک عادت، احتمال کتاب خوان شدن و موفقیت تحصیلی آنان در آینده بیشتر است.

این استاد روان شناسی در کتاب خود با عنوان « بزرگ کردن کودکانی که مطالعه می کنند» برای کتاب خوان شدن کودکان سه عامل را در نظر می گیرد:

محیطی که کودکان در آن رشد می کنند

شناخت کودکان از دنیا

که این شناخت با اطلاعات درست و با محتوایی که توسط والدین در اختیار فرزندانشان قرار می گیرد می تواند کمک بزرگی در علاقه مند شدن کودکان به موضوعات فرهنگی و ادبی داشته باشد.

انگیزه از مطالعه کتاب

که می توان آن را مهم ترین دلیل برای کتاب خوان شدن برشمرد. والدین باید کتاب خواندن را طوری به کودکان خود معرفی کنند که آنان مزه شیرین کتاب خواندن را تجربه و حس کنند. والدینی که خود به کتاب خواندن علاقه دارند و به صورت فعال در کتاب خوانی شرکت می کنند، راحت تر می توانند مزه ی شیرین مطالعه را به کودکان خود منتقل کنند.


منبع: خبرگزاری ایبنا



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده