بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سه شنبه ها با موری

سه شنبه ها با موری

سه شنبه ها با موری، زندگی از نگاه کسی که مرگش نزدیک است


کتاب سه شنبه ها با موری آز آن دسته کتاب هایی است که باعث افزایش امید به زندگی در فرد می شود و پس از مطالعه کتاب، نگاه خواننده به زندگی تغییر پیدا می کند.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

نکته ی قابل توجه در رابطه با این کتاب این است که داستان این کتاب بر اساس زندگی واقعی پروفسور موری شوارتز نوشته شده است.


 نویسنده ی کتاب یعنی میچ آلبوم یکی از شاگردان قدیمی پروفسور موری شوارتز است که پس از آن که متوجه می شود استاد پیرش به خاطر یک بیماری لاعلاج در حال نزدیک شدن به مرگ است، تصمیم می گیرد هر سه شنبه به ملاقات استادش برود و موری هر سه شنبه، درس هایی از زندگی و تجربه ی چندین ساله اش را به شاگردش منتقل می کند و نوشتن این کتاب می شود آخرین پروژه ای که میچ آلبوم باید آن را تحویل استادش بدهد.


در این کلاس های دو نفره که در اتاق موری تشکیل می شود، موری گاهی از گذشته ی خودش می گوید، گاهی درباره ی وضعیت جسمانی اش و نزدیک شدن مرگش سخن می گوید، گاهی اشک از چشمانش جاری می شود و گاهی لبخند بر لبانش، خلاصه هر سه شنبه درباره ی یک موضوع با هم صحبت می کنند و هر هفته میچ مطالب جدید و آموزنده ای را از استادش فرا می گیرد که تا به حال کمتر به آن ها توجه می کرد.


در تمام این مدت، عشق و علاقه ی موری به زندگی ذره ای کم نمی شود حتی زمانی که تمام بدنش فلج می شود و همیشه با تبسم با دیگران روبرو می شود.


میچ در این کتاب از زندگی خودش بعد از تمام شدن دانشگاهش نیز سخن می گوید و احساس می کند علی رغم تمام موفقیت هایی که در زمینه شغلی به دست آورده، هنوز از درون احساس رضایت ندارد و معنا و مفهومی برای زندگی پیدا نکرده است.


خواننده با خواندن این کتاب مانند میج آلبوم، مجذوب سخنان موری می شود، سخنانی که با تمام سادگی هایش، انسان را به تفکر و تامل بر می انگیزاند. سخنانی که از زبان فردی گفته می شود که خود نیز در گذشته سختی هایی زیادی را پشت سر گذاشته است.


در قسمتی از کتاب از زبان موری آمده است:

مهمترین چیزها در زندگی این است که بدانی چگونه به دیگران عشق بورزی و چگونه مورد مهر و عشق آنان واقع شوی.


 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده