دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خودتان را جای شخصیت های کتاب ها بگذارید

خودتان را جای شخصیت های کتاب ها بگذارید

داستان کتاب ها را با پایانی متفاوت تغییر دهید


گاهی کتابی را نخوانده به فراموشی می سپاریم و کتابی را یک روزه تمام می کنیم و گاهی با کتابی ورق به ورق کلمه به کلمه زندگی می کنیم. داستان شکل گیری کتاب ها و داستان ها شاید داستانی جذاب نباشد، اما داستان ها همیشه جذاب بوده اند. پادشاهی که ظالم بود، فقیری که عاقل و دانا بود، رهگذری که مهربان بود، دخترکی که یتیم بود، پسرکی که مریض بود، سربازی که نگران بود و عاشقی که مجنون بود.


دنیای داستان ها دنیایی با اتفاقات زشت و زیباست که باعث جذابیت و کشش داستان می شود و خواننده تمایل دارد تا آخر داستان را بخواند. اما اگر در خط سیر داستان هیچ اتفاق مهم و قابل توجه وجود نداشته باشد، از جذابیت و کشش داستان کاسته می شود و خواننده در همان فصل های ابتدایی از خواندن ادامه ی کتاب صرف نظر می کند.


گاهی آن چنان غرق در خواندن داستان و اتفاقاتش می شویم که از صمیم قلب برای قهرمانان و شخصیت های خوب داستان آرزوی موفقیت می کنیم و گاه با یکی از شخصیت های داستان خو می گیریم و هم ذات پنداری می کنیم تا جایی که پس از پایان کتاب و داستان دلمان برای آن شخصیت تنگ می شود.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


دنیای واقعی و زندگی واقعی هم بی شباهت با دنیای داستان ها و کتاب ها نیست، گاهی همین اتفاقات تلخ و شیرین غیرمنتظره است که باعث می شود، انسان قدرتمندتر به راه خود و زندگی اش ادامه دهد و برای خودش و اطرافیانش آرزوی موفقیت داشته باشد.


می توانیم خودمان را در دنیای داستان یک کتاب تصور کنیم و فکر کنیم اگر جای هر کدام از شخصیت های داستان بودیم چه عکس العملی از خود نشان می دادیم، آیا دقیقا مانند شخصیت داستان رفتار می کردیم و یا تصمیم دیگری می گرفتیم. اگر یک زمانی در دنیای واقعی، شرایط یکی از شخصیت های داستان برایمان اتفاق بیفتد، چه تصمیمی خواهیم گرفت.


می توانیم به جای نویسنده تصمیم بگیریم و ادامه داستان را خودمان بنویسیم و مشخص کنیم هر کدام از شخصیت های داستان درگیر چه اتفاقات و حوادثی خواهند شد و چه عکس العملی از خود نشان خواهند داد و یک داستان با پایان متفاوت رقم خواهد خورد.  

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده