خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خودتان را در معرض دریافت اطلاعات مفید و واقعی قرار بدهید

خودتان را در معرض دریافت اطلاعات مفید و واقعی قرار بدهید

چهار دسته بندی مختلف برای اطلاعاتی که وارد ذهنمان می شود


خودم را در معرض دانسته هایم قرار دادم و متوجه شدم از دانسته های به ظاهر زیادم، هیچ نمی دانم. بعد از این همه خواندن و نظر دادن و کشف کردن و گوش دادن های پی در پی به چه رسیده بودم؟ یک خروار اطلاعات و دانسته های دسته بندی نشده که به صورت نامنظم و نامرتبط در ذهنم در حال گردش بودند و نمی دانستم کدام را کجا باید استفاده کنم و شاید دچار اشتباه و خطا هنگام استفاده از اطلاعات پراکنده ی ذهنم می شدم.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

امروزه دستیابی به اطلاعات بسیار آسان شده است اما پردازش و تحلیل و تفسیر آن بسیار سخت، ممکن است علتش آن باشد که این روزها برای به دست آوردن دانش و اطلاعات جدید مانند سالیان خیلی دور، دچار زحمت و رنجی نمی شویم و اطلاعات به راحتی در دسترس همگان قرار دارد.


اما شاید دچار حرص و طمع برای جمع آوری اطلاعات از هر کانال و سایت و در هر زمینه ای شده باشیم که حتی برای صحت و درستی اطلاعات کمترین تلاش و تحقیقی انجام نمی دهیم و به راحتی ذهنمان را از انواع و اقسام اطلاعات پر می کنیم. بدون آن که به این نکته توجه کنیم که آیا این اطلاعات کامل و درست و به دور از هر گونه تعصب و پیش داوری بیان شده است.


نکته ی مهم تر این که دانستن این اطلاعات چه سودی برای زندگی ما دارد و چه کمکی می تواند برای بهتر شدن زندگی ما انجام دهد و یا این که با ندانستن این اطلاعات آیا ممکن است، ضرر و زیانی متوجه ما شود و به زندگی مان لطمه وارد شود.


گاهی لازم است از جمع آوری اطلاعات جدید در ذهنمان خودداری کنیم و سعی کنیم اطلاعات موجود در ذهنمان را دسته بندی کنیم. بدانیم که کدام اطلاعات و داده ها برایمان هیچ سود و منفعتی ندارند و از دریافت اطلاعات جدید در این دسته بندی خودداری کنیم.

اطلاعات و داده های مفید ذهنمان را هم می توانیم دسته بندی کنیم که متوجه شویم هر کدام در چه زمینه ای و موضوعی می توانند باعث پیشرفت و رشد ما شوند و چگونه می توانیم از آنان برای بهتر شدن زندگی مان استفاده کنیم. البته به شرط آن که از درستی و کامل بودن داده ها و اطلاعات، تا حدودی مطمئن شده باشیم.

حتی در مورد اطلاعات مفید و مثبت که به ظاهر ممکن است فکر کنیم می توانند باعث رشد ما شوند، باید از صحت و درستی آن و این که متناسب با شرایط زندگی ما است، مطمئن شویم. آن وقت است که می توانیم با احتیاط و دقت بیشتری برای دریافت اطلاعات جدید، اقدام کنیم و از پذیرش و ذخیره سازی اطلاعات غیر مفید، خودداری کنیم.



اطلاعات و داده هایی که با آنان مواجه می شویم را می توانیم به چهار دسته تقسیم بندی کنیم:

اطلاعات غیر مفید و غیر واقعی:

مانند اخبار دروغ و شایعات متداول در تمام زمینه ها


اطلاعات مفید و غیرواقعی:

مانند این که انجام دادن فلان حرکت ورزشی و یا خوردن روزانه از فلان ماده ی غذایی باعث تناسب اندام و کاهش وزن می شود. درست است که موضوع تناسب اندام است و اطلاعاتی مفیدی در اختیارمان قرار داده است اما اگر اطلاعات داده شده، درست نباشد و جنبه ی تبلیغات داشته باشد، به کار بردن آن نه تنها باعث تناسب اندام نمی شود، بلکه ممکن است ضررهای جبران ناپذیری برایمان داشته باشد.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


اطلاعات غیر مفید و واقعی:

مانند اخبار مربوط به زندگی خصوص افراد مشهور و سلبریتی ها که گرچه ممکن است واقعیت داشته باشند، اما دانستن یا ندانستن آن در بهتر و بدتر شدن زندگی ما هیج تاثیری ندارد.


اطلاعات مفید و واقعی:

که می توان آن را بهترین نوع اطلاعات دانست و در هر رشته و تخصصی می توان این اطلاعات را به دست آورد و در زندگی به کار برد تا باعث رشد و توسعه فردی و یادگیری مهارت های فردی و اجتماعی شود.


صرف داشتن یک سری اطلاعات و دانش به تنهایی نمی تواند باعث بهبود زندگی ما شود، بلکه به کار بردن و تجزیه و تحلیل و بررسی دقیق تر و موشکافانه تر اطلاعات است که می تواند ذهن مان را به چالش بکشاند و تلاش کنیم به دنبال اطلاعات و داده های جدید تر و بهتری در همان موضوع باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از اطلاعات به دست آورده در زندگی خود استفاده کنیم.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده